Muggens mysterie

Hösten är på ingång! Temperaturen kryper neråt, och vi går mot mörkare tider. Nu skulle jag kunna knyta ihop det här genom att publicera smygreklam för Marabous mörka choklad, men så är inte fallet. Men jag har något annat relevant att diskutera... Kyligare tider innebär en stangerad konsumtion av av kaffebönor! Då till min frågeställning:
image81
Hur kommer det sig att alla muggar är cylinderformade? Men så kom jag på det! Vi går mot mörkare och dystrare tider, klart som tusan att muggarna ska vara cylinderformade. Muggen passar perfekt in på en leende mun. Det är såklart ett försöka att få oss att se mer positiva ut i en tråkig och grå vardag som vinterhalvåret erbjuder oss. Positiva känslor smittar av sig.

Det går inte att dricka kaffet bekvämt om man ser sur ut. Visst kan man drick från överkant men då vilja jag gärna att du delar med dig av din teknik. Det blir svårt att inte spilla om man dricker från överkanten på muggen.

Ville bara ge er en tankeställare

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad sägs om ett sugrör? Då kan man se sur ut. :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback