Färgen förvirrar

Valet är passé, ett minne blått. Även den regering som styr och ställer är blå. Jag kan själv erkänna att jag röstade på den regering som idag gör vårt Sverige "bättre". Opinionssiffrorna är opålitiliga och den blå alliansen krigar mot det röda blocket. Jag har funderat lite kring det här med vad man röstar på, och varför.

För mig var det givet, det fanns bara ett alternativ. Blått har alltid varit min favorit färg och vem kan mostå ett blått "M". I ett smart drag lyckades Alliansen, med Moderaterna i spetsen vända den röda färgen till något negativt. Röd som i alla år stått för värme och kärlek, rosor och allt annat mjukt och kärleksfullt. De senaste undersökningar visar att folket numera förknippar den röda färgen med blödande guldfiskar och misslyckad korvstroganoff. Det säger väl sig självt att så vinner man inga röster.

Rött tänk om. Men låt oss få tycka om blått ett tag nu. Er tid kommer, men nu är det blått som gäller. Jag får alltid en skön känsla av säl-bassänger. Blått står för frihet på skansen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Tro mig när jag säger att det inte kommer en röd tid. Aldrig mer.

Postat av: Ann

SERIÖST?
alla moderater borde utrotas.

2007-08-29 @ 22:28:54
URL: http://annmattsson.blogg.se
Postat av: Elin

Alla kommunister borde utrotas.

2007-09-17 @ 23:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback