Vår ledstjärna

Jag har precis lämnat kristendomen för att vända mig till en mytologi som enligt min mening verkar mer trovärdig. Äntligen har jag funnit livskraft genom tron på Cthulhu-mytologin.

Enligt Cthulhu-mytologin styrs Universum av yttre gudar. Dessa är oftast galna, blinda och idiotiska men besitter extremt kraftfulla förmågor. De leds av den fruktade Cthulhu. Cthulhu ligger i dvala i den försvunna, sjimage66unkna staden R'lyeh.En dag när stjärnorna står rätt kommer han vakna och sprida förödelse på jorden. Bland många gudar hittade jag två speciellt intressanta varelser:

  • Yhoundeh - Älggudinnan
  • Cynothoglys - Begravningsentrepenörernas gud

Äntligen har jag funnit en tro som ska vägleda mig i livet. Jag kommer finna styrka och livslust genom att dyrka vår kärleksfulla Cthulhu. Jag funderar även på om alla våra krigsherrar världen över dyrkar samma tro. Troligtvis har även alla andra av våra insydda och mentalt felprogrammerade medmänniskor blivit ledsagade av vår käre Cthulhu.

Kommentarer
Postat av: Sara

Man kanske ska konvertera?

Postat av: Sara

Hahah!! Kan man lita på dig då? :P

2007-04-20 @ 21:42:50
URL: http://sarakristina.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja, tyvärr :)

2007-04-21 @ 10:00:15
URL: http://messer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback