Avundsjuka

Avundsjuka är det bästa vi har. Förstår inte alla människor som drar en negativ ton över avundsjuka. Tänk vad mycket det hjäper en i livet att vara lite avundsjuk.

  • Jag jobbar ihjäl mig, bara för att tjäna nägra extra kronor mer än grannen
  • Jag pluggar så att jag blir skelögd, bara för att få än bättre utbildning än mina syskon
  • Jag tränar tills kroppen tar stryk, bara för få en lite snyggare kropp än mina vänner
  • Jag lever över mina tillgångar, bara för att visa alla att jag har råd

Avundsjuka är bra, vad annars skulle driva mig framåt i livet?

Kommentarer
Postat av: Rosanna

Äntligen kommer du med lite nytt. Som jag har väntat! ;)

Postat av: hille

haha..=) va på tiden att du e tillbaka o lyser upp tillvaron=)

2007-04-16 @ 14:23:59
URL: http://peerless.blogg.se
Postat av: Madde

tur att du kan se det så positivt ;)

2007-04-18 @ 12:51:37
URL: http://madeleneberggren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback