Uttryck dig rätt!

"Jag går mot strömmen" brukar det heta. Men vilka är dessa människor så vitt jag vet har jag hört påståendet uttalas säkert fler gånger än vad det finns fingrar i Stockholms län. Kallt prat säger jag!

Inte någon som helst gång under det gågna året har jag sett någon som exempelvis kört moKrascht trafiken, ingen kör på "fel" sida om vägen. Fast det har väll inte riktigt accepterats än att vara en motsträvare. Risken att bli stoppade av ett blåtjut kan verkligen sägas vara överhängande. Så självklart jag har ändå en viss förståelse för att de
inte skyltar med att vara en motsträvare..


Självklart får jag inte glömma att det finns de som uttrycker sig i mer jordnära former: "Jag tar min egen väg" och visst kan jag acceptera påstående, flertalet gånger har vi faktisk sett bilar i diket eller parkerade i skogen. Frågan är om den egna vägen är så pass effektiv att man kanske skulle överväga att sticka ut lite. Oftast är den egna vägen väldigt kort med ett abrupt slut. Ja det tåls att tänka på.

Vi lever i ett kollektivt samhälle, identifiera dig med alla andra, gör och säg som dom, så lever du längre!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback