Udda trender!

176701-5

Ingen har väll kunnat undvika våra daliga irritationsmoment som påträffas på pendeltågen. Vi resenärer kan enkelt följa de trender som även drabbar trafiken. För några månder sedan hade vi de där tävlingsinriktade människorna som spelade och sjöng för att bräcka varandra i antal decibel. Den ena kunde spela dragspel, spela kanske var fel ord men ni förstår. De andra sjöng, (Naturkompaniet måste haft en stagnerande uppgång då jag tror många av oss gick och köpte ett par isolerad öronmuffar).

Nya trenden som kommit, men som funnits med ett tag är de människor som delar ut de blanka och fina lapparna. Måste berömma dem för deras engagemang de lagt ut på att få till en snygg lap, med foto och allt. Om de nu lagt alla pengar på deras barn (eftersom i stort sett alla lappar handlar om det) hade deras barn kunna få vård till leukemi. Jag tror till och med pengarna hade räckt till en och annan plastik operation. Snygga till levern eller näsan!

Eftersom jag ofta har ett nys om vad som kommer här näst, så tror jag att på de kommande lapparna kommer det stå något i stil med:

Hej!

Jag är en saffransbulle! Mina vänner omkom när vi låg i bunken och jäste. Alla nära anhöriga sprack under jäsningen. Nu ber jag Er om hjälp för att kunna köpa mig några påsar saffran, så jag kan återskapa mina vänner. Tack för ett stöd och må gud vara med er!


Bli inte rädd om ni ser att det faktiskt är jag som delar ut dom lapparna. Men fram tills dess.... ....spara för tusan på slantarna så jag inte gör jobbet förgäves!

Bulle

Kommentarer
Postat av: paloma

luuuuuuuussebulleeee :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback