Stackars oss!

Vissa tycker kanske jag är negativ i många av inläggen, men jag försöker faktiskt förmedla en objektiv och rättvis bild av världen. Faktum är att jag tror otroligt många just nu sitter och grämer sig över snLiten gubbeöyran som råder i hela vårt avlånga land.
Otroligt att klaga över en så diminutiv sak som dalande snöflingor. Var glada att det inte är hagel som faller, var glada att ni inte är bosatta i fjärran östern. I Kina finns hagelkorn som bilivit uppmätta till 4 kg tunga, visserligen skedde det 1902 men och andra sidan varför skulle inte en sådan stor mjällboll kunna falla även under 2000-talet.

Trots att det kan vara bekymmersamt med stora hagelkorn finns det flera fördelar. För oss stressade sthlmare vore det en essentiell skillnad med nya, stora korn. Vi skulle spara enorma tidsresurser, eftersom endast 3 fallande hagelkorn skulle innebära en fullbordad snögubbe bortsettt från ansiktet. Alla skulle kunna bygga sin egen gubbe på lunchen.

Så i nästa valrörelse vill jag att ni tar upp kampen för ett införande av större hagelkorn, samt att ni röstar ja till ett sådant förslag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha det måste ju va varje stockholmares dröm? Att hinna bygga en snögubbe på lunchen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback